Ceva de speriat. Made in #1 USA

Ceva de speriat. Made in #1 USA

Ceva de speriat. Made in  #1 USA

Bun găsit, dragilor! Începând cu această săptămână, vom avea câteva ediții dedicate celebrului “vis american”. Yes! Sigur că, dincolo de partea spectaculoasă a industriei cinematografice, există și aici un gram de adevăr. Știi cum se zice pe la noi, așa ca vorbă din bătrâni, că … nu tot ce zboară se mănâncă.

De ce am început tocmai azi, cu americanii ăștia deștepți? Simplu! Suntem foarte aproape de două mari evenimente de marketing, produse în acest “laborator al visului american”. Știi ce zic? Halloween și Black Friday! Ai ceva dubii că ei nu știu să-și vândă marfa? Poftim marketing “pe pâine”! Chiar dacă acest Halloween are origine celtică, precum și cel cu Dracula, de pe la noi, ei știu să facă spectacol în vânzări.

Deci? Ambalajul vinde marfa? De cele mai multe ori, cam da. Și exemplul de mai sus este pe cât se poate de elocvent. Ce înseamnă Halloween? O adevărată industrie pusă și pe orizontală și pe verticală și pe dungă. Cum vrei tu să-i spui, dar este o adevărată industrie de făcut bani. Și nu puțini. De ce asta? Pentru că întotdeauna, dar întotdeauna povestea vinde. Oamenii sunt fascinați de poveste, sunt atrași de show. Crezi că poți vinde ceva plictisitor? Niciodată!

Hai să ne concentrăm acum pe povestea noastră, adică pe dorința noastră antreprenorială de a ne face remarcați pe piață, de a ne face oferta atractivă și de a vinde. Pare simplu, nu? Ha! De ce nu? În definitiv totul are la baza o idee și apoi marea consecvență. Să cu crezi că la americani totul a înflorit într-o zi. No!

De multe ori, pe plaiul nostru mioritic, când spui marketing spui acum și aici. De parcă marketingul ar fi o cutie cu minuni, gata să explodeze de bucurie. Calm! Spuneam într-o scrisoare anterioară faptul că orice construcție solidă are nevoie de o fundație pe măsură și se face în timp. E foarte bună chibzuința și orientarea pe rezultate, dar cu răbdare. De multe ori, micul antreprenor cedează la primul obstacol și “schimbă foaia”. Altă direcție, altă distracție și cu siguranță alți bani pierduți pe drum.

Am început cu visul american tocmai pentru a înțelege faptul că nu e rău să visezi și că spectacolul vânzărilor poate fi o realitate, chiar și pentru cel care spune resemnat că el nu e american să poată face asta. De ce nu? Ai nevoie de determinare, pentru că obstacole vor fi mereu.

Morala acestui episod este despre cum poți face un spectacol din vânzări, sau vânzări din spectacol, este despre povestea din spatele afacerii tale, despre o idee fantastică și consecvența antreprenorială.

Nu trebuie să fii american pentru a face asta. Trebuie să înțelegi că fiecare posibil client al tău are nevoie de această poveste, ambalată frumos. Evident că povestea nu trebuie să fie una la ani lumină distanță față de ce oferă produsul, pentru că altfel vei stinge repede lumina. Trebuie să fie un echilibru care să atragă, un stimul care să vândă. 

Deci? Vom avea Halloween și Black Friday, apoi cu siguranță mai puțini bani „în buzunar”. Pentru că spectacolul și visul american vinde, „pe bandă”.

Suntem echipa Geseidl și împreună cu tine căutăm soluții inteligente pentru dezvoltarea afacerilor în România. Nu este greu, nu este imposibil. Trebuie doar să concentrăm pe acțiuni cu adevărat importante.

www.geseidl.ro