Castraveți și grădinari. Made in Bulgaria

Castraveți și grădinari. Made in Bulgaria

Castraveți și grădinari. Made in Bulgaria

Mai mergem preț de o aruncătură de băț și ajungem la vecinii noștri bulgari. Vecine? Cum stă treaba la matale? Cam așa ar fi un scurt dialog, ca între doi vecini „puși” pe treabă. Așa cum grădinăritul este o tradiție în Bulgaria și castraveții noștri au o poveste frumoasă în această săptămână, ca să nu fim “varză”.

Mai mereu auzim, în statistici europene, că Bulgaria și România împart ultimele locuri atunci când este vorba despre performanțe sau primele locuri la chestii negative. Hm! Poate la nivel statistic da, dar sunt multe lucruri remarcabile și aici.

Dacă am avea rubrica “știați că …” ar trebui să spunem ceva despre primul calculator electronic digital inventat în Bulgaria, de către John Atanassoff, cam prin anii ‘37-’42, sau despre primul ceas digital din lume inventat de către un bulgar, pe numele lui Peter Petrov. Deci?

Despre ce vorbim aici? Exact! Despre marea diferență dintre percepție și realitate. Această diferență este esențială și fundamentală, atât în viață cât și în afaceri. Unele lucruri par scumpe, deși nu sunt. Unii oameni pot părea superficiali, deși nu sunt. Lista pentru astfel de contradicții poate continua mult și bine.

Ce treabă are asta cu afacerile și cu noul nostru episod din Bulgaria? Simplu! De cele mai multe ori percepția bate realitatea și asta poate dăuna grav oricărei afaceri și oricărui antreprenor. Dar hai să despicăm un pic “castravetele” în patru. :)

Neicușorule, dragă! De câte ori afacerea ta nu-și comunică corect valorile sau atitudinea nu este una determinată și asumată,  piața își va forma singură o părere, așa cum vrea ea, de cele mai multe ori eronată față de ce vrei tu. Dacă vei să fii un brand scump, atunci trebuie să fii scump și să demonstrezi că merită asta. Va fi o valoare care te definește. Dacă vrei să fii un brand inovator, atunci inovează mereu și comunică asta.

Ce e așa de greu? A! Încercarea unor antreprenori de a avea un brand simpatic și popular, pentru toată lumea, se poate transforma într-o poveste dezarmantă. Aproape sigur va fi “pentru nimeni”. De ce asta? Pentru simplu fapt că oamenii cu bani vor să fie diferiți, unici, admirați sau râvniți și nu pot cumpăra chestii ieftine, comune, banale ce se găsește la orice colț de stradă. E normal, nu este “grandomanie”.  Se numește poziționare pe piața sau așa zisa „etichetă de afaceri” Dar și aici este o chestie faină. Dacă această etichetă este mai mare “pălăria”, adică decât ce știe sau ce poate antreprenorul, atunci totul este doar un balon de săpun care mai devreme sau mai târziu va face un mare “poc!” și apoi se stinge lumina.

Morala acestui episod „grădinăresc” este legat faptul că antreprenorii au obligația de a impune, fără ezitare, o etichetă clară și reprezentativă pentru bradul lor, fără a lăsa loc de alternative din piață care să schimbe realitatea. Din păcate, asta se întâmplă destul de des în antreprenoriatul din România. Asumarea și determinarea sunt premisele succesului.

Și că tot vorbim despre percepție vs. realitate , hai să nu uităm de proiectul umanitar al Asociației Geseidl pentru Sport și Sănătate prin care, cu ajutorul donațiilor, putem achiziționa o nouă stație de oxigen Spitalul CF din Ploiești. Și tu poți face o donație! Împreună putem face o schimbare. Percepție vs. Realitate. Nu?

Pentru detalii, sună la 0720-470-030 - Popa Constantin, Manager Proiect sau vezi pagina https://bit.ly/39ulZK7

Suntem echipa Geseidl și împreună cu tine căutăm soluții inteligente pentru dezvoltarea afacerilor în România. Nu este greu, nu este imposibil. Trebuie doar să concentrăm pe acțiuni cu adevărat importante. www.geseidl.ro

Despre noi

geseidl logo

Soluții inteligente pentru dezvoltarea afacerilor în România

Geseidl Consulting Group

Str. Ana Ipătescu, Nr. 20, Cod 100337,
Ploiești, Prahova, Romania


Copyright ©2017-2024 Geseidl Consulting Group. Toate drepturile rezervate.