Business în pași de vals, prin Austria.

Business în pași de vals, prin Austria.

Business în pași de vals, prin Austria.


Astăzi, zăbovim un pic pe străzile vieneze să vedem și înțelegem că arta și afacerile au un numitor comun. Da, suntem exact în zona clasică a lucrurilor frumoase, tocmai acum când primăvara ne bate la ușă cu mărțișoare, flori și ziua de 8 martie.

Buuun! Intrăm în ultima lună a primului trimestru, din provocatorul an 2021.

Și pentru că tot vorbim astăzi despre modelul austriac, în care muzica face legea, hai să ne imaginăm impunătoarea orchestră simfonică vieneză. Ce legătură are asta cu business-ul? Pai cam are.

Cum ar fi ca fiecare instrumentist să cânte după ureche sau cum îl taie capul, fără un dirijor care știe ce să-i ceară?  Brrr! Nici nu cred că vrei să auzi asta, darămite să mai și plătești. Logic, nu?

Cam așa și în business. Pentru ca totul să sune bine și profitabil, afacerea ta are nevoie de o partitură (proceduri) și un dirijor (manager).  Altfel e cam pe … la-la-la. Până aici totul pare cam plictisitor și ultra cunoscut. Da! Știu că ai mai auzit asta de mii de ori, de la sute de oameni. Dar știi că repetiția face casă bună cu înțelegerea.

Echipa ta are nevoie să știe ce trebuie să „cânte”, adică ceva despre obiectivele afacerii pentru care lucrează. Nu de puține ori, managerii sau proprietarii de afaceri țin aceste obiective “la sertar”. Și atunci de ce să te mire că angajații nu prea au habar încotro merge barca ta și mai rău, că nivelul lor de încredere în acest business este foarte scăzut. Consecințele? Pai ori lucrează că au nevoie de un salariu, ori pleacă fix atunci când îți este lumea mai dragă.

Prezintă angajaților tăi, pe scurt, obiectivele afacerii tale și oferă-le posibilitatea să se implice activ, poate chiar și cu idei. De ce nu? În acest fel ei simt că fac parte din afacere și unii vor încerca să ajute. Ai nevoie de angajați cu o astfel de atitudine, nu?

Apoi aplică proceduri de bună practică. Nu proceduri șablon, importate din cine știe ce manuale. Aplică doar acele proceduri care se potrivesc „mănușă” pe afacerea ta și care ajută angajații să fie mai siguri pe ei și mai productivi. Efectul va fi wow!

La final de partitură toată această orchestră mai are nevoie de acel manager (dirijor) care să coordoneze și să urmărească realizarea obiectivelor, respectiv satisfacția angajaților. Poate părea de glumă asta cu satisfacția angajaților dar ei sunt cei care produc valoarea afacerii. Deci, nu e de glumă.

Morala acestui episod, călătorind în pași de vals prin Austria și ascultând orchestra de business, este că  fiecare sunet contează, Deci, până săptămâna viitoare, eu vă doresc o primăvară frumoasă, pe acorduri vieneze.

Suntem echipa Geseidl și împreună cu tine căutăm soluții inteligente pentru dezvoltarea afacerilor în România. Nu este greu, nu este imposibil. Trebuie doar să concentrăm pe acțiuni cu adevărat importante.

www.geseidl.ro