Lideri și antreprenori

Lideri și antreprenori

Lideri și antreprenori

Salutare, în noul an 2022!

Astăzi începem un nou capitol despre cultura antreprenorială din România, cu perspectiva unor lideri care au schimbat lumea. Da! Este nevoie de o viziune puternică pentru acest tip de schimbare. Cu toții suntem, mai mult sau mai puțin, opozanți la schimbări. Și este normal pentru că aceste schimbări aduc mereu o doză de necunoscut, de întrebări și incertitudini. Este bună schimbarea? Răspunsul este clar, că da!

Fără aceste schimbări omenirea nu s-ar fi dezvoltat și probabil că rămâneam vânători și aprindeam focul frecând două pietre. Deci? Să trecem înapoi la treabă! Vom lua pe rând, la bani mărunți, diferiți lideri ai lumii pentru a găsi acele elemente ce pot fi înțelese și adaptate la antreprenoriatul românesc. Vom aduce în prim plan oameni, atitudini, dorințe și rezultate. La finalul acestui nou serial ne dorim ca tu să vezi perspectiva dezvoltării și altfel decât prin acțiunile zilnice și obiectivele lunare. Sunt multe lucruri de învățat aici, chiar dacă unele scrieri par a fi din basmele cu bunici. Până la urmă, fundamentul este dat de modul de a gândi și nu de instrumentele moderne, pe care noi le folosim astăzi în afaceri.

O să vorbim despre lideri politici remarcabili, economiști care au schimbat sensul afacerilor, chiar și despre crizele din trecut, pline de moralitate și învățături. Sperăm să fie o călătorie interesantă cu sens și înțelegere.

Și dacă tot urmează ca imediat să ne sărbătorim Mica Unire, din 24 ianuarie 1859, o unire care a schimbat și ea cursul istoriei, cred că este drept să începem astăzi a vorbi despre Alexandru Ioan Cuza, cel care a scris această pagină de istorie. Dincolo de actul istoric, să ne aducem aminte de treaba cu “Ocaua Mică”? Așa se zice! Considerat făuritorul statului român modern, domnitorul Alexandru Ioan Cuza s-a bucurat de o mare popularitate și a rămas în memoria poporului român drept domnitorul drept și bun. Hm! Pentru treaba asta cred că mai avem ceva de lucrat cu noile generații X, Y, Z sau Millennials.

De numele său sunt legate multe legende, unele dintre ele fiind valorificate și în literatură. Una dintre cele mai populare legende este cea legată de ocaua mică, poveste ce a dat naștere și expresiei “a umbla cu ocaua mică”. Presupun că știi ceva despre treaba asta.

Așadar, ca la orice început de an, vorbim iar despre niște obiective scrise într-un simplu fișier pe telefon sau laptop. Avem programe sofisticate de Project Management sau CRM, dar avem focus pe acel ceva simplu și relevant pentru afacerea noastră? Adică „ne furăm singuri căciula?”

În primul rând, dacă vorbim despre sensul unirii, este bine să înțelegi treaba aia populară … că unde-s mulți puterea crește. Adică, toate obiectivele tale trebuie să fie corelate cu cei de lângă tine, fie că sunt angajați, clienți sau concurenți. Nu face obiective de unul singur, într-un birou rupt de realitate. Asta înseamnă că trebuie să vezi afacerea, dincolo de orgoliile tale. Acesta este un prim pas pentru dezvoltare.

Apoi, treaba cu ocaua mică înseamnă că aceste obiective au nevoie de o unitate de măsură (SMART). Nu te ambala să faci obiective doar de dragul teoriei, obiective fără termene, fără responsabili sau fără beneficii la final. Vor fi doar niște cuvinte scrise și cam atât.  

Morala acestui prim episod este despre cum poți să ajungi acolo unde îți dorești, dacă știi ce îți dorești. Este despre unirea resurselor pentru a face performanță. De unul singur este forte greu să reușești.

Suntem echipa Geseidl și împreună cu tine căutăm soluții inteligente pentru dezvoltarea afacerilor în România. Nu este greu, nu este imposibil. Trebuie doar să concentrăm pe acțiuni cu adevărat importante.

www.geseidl.ro