Lecția de unire

Lecția de unire

“Fiery Red 18-1664”. Recomandarea

 

Gata! Oficial am intrat în ultima luna din anul 2020. O intrare marcată de sărbătoarea unei mari uniri. Că este despre istorie, despre spectacol sau despre mici, asta mai puțin contează în ziua de azi. Sărbătoare să fie!

Ca antreprenor, găsesc însă de cuviință să mă gândesc la această unire și ca un model de business, mai ales acum la final de an. Sintagma „cercuri de interese”, folosită într-un mod mediatic mai puțin constructiv este în fapt un suport pentru dezvoltare. Da, afacerile au la bază obiective (interese). Și dacă mai multe obiective au ceva în comun, atunci le putem numi cercuri de obiective, nu?

Revenim la morala unirii în zona antreprenorială, unde cel mai eficient model de promovare este recomandarea. Eu sunt mulțumit de produsul sau serviciul tău, deci îl recomand. În cele din urmă, acest model de „unire” prin recomandări reprezintă un plus de garanție.

Aproape de fiecare dată când vrem să cumpărăm ceva nou, citim recenzii despre acel produs, mai întrebăm în stânga sau în dreapta și apoi luăm decizia finală.

 

După părerea mea, afacerea trebuie privită în contextul relațiilor cu oamenii, pentru că este cu și despre oameni. Nu contează dacă vorbim despre petrol, agricultură sau avioane. Mai știi treaba aia cu „omul sfințește locul”? Ei, da! Poate fi de modă veche, dar este perfect adevărat, chiar și în era digitală.

 

Unirea nu înseamnă că toți suntem la fel sau că este doar „lapte și miere”. Nu! Aici este diferența. Unirea unei echipe în cadrul companiei înseamnă acel mecanism care funcționează perfect din elemente complementare bine unse. Și nu este doar despre bani, dacă la asta te-ai gândit când ai citit cuvântul „unse”. Este vorba despre atitudine, procese și rezultate.

 

Unirea nu este doar ceva patriotic. Este, în cele din urmă, o morală pentru cei care vor să învețe. Și revenind la afaceri, spuneam ceva mai sus despre modelul recomandărilor, un model care trebuie folosit de orice antreprenor. Ești mulțumit de serviciile noastre? De ce să nu ne recomanzi și partenerilor tăi de afaceri? În definitiv este ceva win-win.  E simplu, firesc, sincer și constructiv. Poate cineva are nevoie de așa ceva și chiar îți va mulțumi. Așa facem și noi.

 

Dacă reușim să schimbăm paradigma de la „eu vreau să …” la „împreună putem face …”, atunci am învățat ceva din treaba asta cu unirea. Nu prea mai există ceva de unul singur. Chiar și digitalizarea se dezvoltă pe această direcție, prin share sau recomandă.

 

De cele mai multe ori, în termeni de business, se vorbește despre parteneri sau parteneriate mai mult ca să dea bine la ochii sau urechile oamenilor. Dacă vrei să înțelegi mai bine această exprimare trebuie să stai câteva minute să gândești. Este aproape ca în viața de zi cu zi, alături de partenerul tău de viață. Vrei să ai clienți sau parteneri, furnizori sau parteneri? Este o nuanță pe care merită să o analizezi.

 

Morala acestui episod? Unirea este și în afaceri. Gustul succesului este peste o sărbătoare cu mici și bere.

Recomandă și vei fi recomandat! Privește unirea ca pe o formă de dezvoltare în afacere și construiește încredere.

Până la următoarea întâlnire, îți doresc să te bucuri din plin de aceste prime zile ale lunii decembrie, o lună cu multe evenimente frumoase.

Suntem Geseidl Consulting Group, o afacere de familie care înțelege și respectă valorile parteneriatului, indiferent de provocări. Serviciile noastre reprezintă o valoare a succesului de peste 15 ani, alături de cei mai buni clienți.