Încredere și frumusețe
E primăvară? Dacă te uiți în calendar așa pare, dar daca te uiți pe geam pare că iarna este încă la ea acasă. Am trecut de prima săptămână din luna martie cu ceva mărțișoare, flori și multe urări pentru doamne și domnișoare. Deci? E primăvară! Așa că astăzi ne concentrăm pe un profil de lider al frumuseții. Știi despre cine vorbim?
Ana Aslan , o personalitate a frumuseții mondiale, prin toată activitatea și inovația sa în domeniul Gerontologie si Geriatrie care, în anul 1952, a pus bazele primului institut din lume cu această specializare. Astăzi se numește Institutul Ana Aslan . Wow! Nu mă prea pricep la treaba asta, dar cu siguranță au existat mari nume internaționale care au trecut pe aici. Vorbim despre J.F. Kennedy, Indira Gandhi, Marlene Dietrich, Konrad Adenauer, Charlie Chaplin, Kirk Douglas, Salvador Dali și lista poate continua.
Deci? Cineva și-a făcut foarte bine treaba atât pe știință cât și pe antreprenoriat. Brandul Gerovital reprezintă un simbol al capacității românești. Deci? Se poate! Putem fi și noi un reper pe harta lumii, la secțiunea … așa da. Și chiar nu este singurul de acest gen. Ok! Scopul scrisorilor noastre este de a găsi acele motivații reale, care să ne dea încredere că se poate. Și chiar se poate!
Ana Aslan a crezut în produsele sale și în mitul “tinereții fără bătrânețe”. A găsit un segment de piață extrem de dorit și apreciat. În cele din urmă, oricare dintre noi vrea să arate cât mai bine, chiar și la bătrânețe, nu? :) Logic! Dar să revenim la frumusețea noastră, mai precis la o scurtă introspecție asupra inovației.
Sfatul meu? Joacă-te! Da, măcar o zi pe lună găsește-ți timp de joacă. Redescoperă copilul din tine, inocent și cu dorința de a descoperi lucruri noi. Dăm rapid „shut down” la task-uri, la target, la problemele zilnice apăsătoare și pune pe masă, ca niște piese de puzzle, elemente din afacerea ta. Apoi treci la joaca! Și dacă … într-o bună zi, așa pe nepusă masă, o idee aparent copilărească îți poate aduce mari beneficii? A meritat joaca? Sigur! Nu uita că majoritatea lucrurilor surprinzătoare au prins viață de la o simplă joacă.
De ce inovația? Pentru simplul motiv că aceasta este esențială pentru dezvoltare. Fără inovație, cum mai spuneam în alte scrisori, eram și astăzi la statutul de simpli vânători care aprindeau focul cu două pietre. Se poate ca inovația să genereze mai multă eficiență sau produse noi sau o nouă viziune, cine știe?
Un lucru este cert. Inovația însemnă unicitate și unicitatea este de departe motorul afacerii tale. În teorie, citim și învățăm mereu despre acel element de diferențiere pe piață, în practică ne batem capul cu ce o fi aia și cum să o facem. De ce trebuie eu să fiu diferit, când toată lumea face același lucru? De aici vine și frumusețea în antreprenoriat. Să-ți bați capul cu probleme pentru dezvoltare, nu cu probleme zilnice, fără o mare valoare pentru viitor.
Și morala episodului de astăzi este tot despre frumusețe, o frumusețe care vine din dorința de a străluci pe o piață, de a face mereu ceva nou, de a inova, de a construi un brand cu reputație chiar și internațională. Care este rețeta succesului? Probabil că 10% joacă și copilărie, 40% dorința de a face și 100% dedicare pentru fiecare proiect, pentru fiecare detaliu. Da, știu că totul înseamnă 150%, este un calcul asumat, dar asta este mai puțin important în contextul unui lider pentru frumusețe, nu?
Suntem echipa Geseidl și împreună cu tine căutăm soluții inteligente pentru dezvoltarea afacerilor în România. Nu este greu, nu este imposibil. Trebuie doar să concentrăm pe acțiuni cu adevărat importante.