Curățenia de iarnă

Curățenia de iarnă

Curățenia de iarnă.

Siesta 16-1663. Relaxare prin gândire

Îți este cunoscută această acțiune? Sigur că da. Încă din copilărie am tot auzit că vin sărbătorile și trebuie să facem curat în casă. Mereu era acest „trebuie”. Trebuie să fie curat, trebuie să miroasă frumos, trebuie să fie ordine. Ok. Până la urmă nu este nimic rău în asta. Poate fi comparat cu o procedură antreprenorială care să împrospăteze activitatea în orice afacere.

Revenim la curățenie. Vorbind acum despre zona afacerilor, finalul de an trebuie să fie unul al “curățeniei”, nu doar din perspectiva covoarelor sau a geamurilor. În cele din urmă, este un fel de bilanț antreprenorial, sau poate mai bine zis o balanță între dorințele începutului de an și rezultatele estimate până la finalul anului. Nu este o chestiune concentrată doar pe cifre. Întotdeauna am spus că afacerile sunt cu oameni și pentru oameni. Este foarte posibil să spui, încă de la început, că a fost un an greu. Așa este, dar a fost greu pentru multe afaceri. Deci, nu te repezi la batistă și termină cu calm această retrospectivă umană, dincolo de viitorul tău bilanț contabil.

Angajații tăi mai sunt aproape de afacerea ta? Mai cred ei în misiunea și valorile firmei? Dacă răspunsul este „da”, atunci indiferent cum vor arăta cifrele ai un mare motiv de bucurie. În definitiv, acești oameni pot redresa  “barca”, fără doar și poate. Știi ce dorințe (nu cadouri) au acești angajați? Nu uita că, pe lângă obiectivele afacerii tale și ei au aspirații pentru viitor. Poate au nevoie de cursuri noi, poate au nevoie de obiective noi. Cine știe? Sigurul lucru bun este ca tu să știi mare parte dintre aceste dorințe și nu să presupui că știi. Presupusul este cea mai gravă eroare a unui antreprenor.


Bun! Cum stai cu clienții?
Care este acum (nu anul trecut) gradul lor de mulțumire față de produsele sau serviciile tale? Știi doar că acest indicator reprezintă esența afacerii tale. Când ai vorbit ultima dată relaxat cu acești clienți, dincolo de discuții tehnice legate de livrări, facturi sau încasări? Pe bune! Nu trebuie să-ți spun cât de mult contează, mai ales în aceste vremuri. Poate zici că nu ai avut timp, dar asta chiar nu este o scuză.

Ok. Care sunt planurile tale de viitor? Sper că nu ți s-au tăiat aripile, după această pandemie. Continuă să visezi, prudent și obiectiv, dar visează. Uneori fi “nerezonabil”, așa cum spune un trainer în podcast-uri. Și chiar are dreptate, pentru că un vis poate deveni realitate. Dacă nu visezi, atunci nu vei greși dar nici mare lucru nu se va întâmpla în afacerea ta, doar o rutină apăsătoare.

Dacă ai trecut prin etapele de mai sus, poate nu ar fi rău să te gândești la procedurile actuale din firma ta. Sigur mai trebuie “bătute”, „scuturate” sau „periate, dacă tot suntem în registrul curățeniei generale de iarnă, nu? Vezi ce a funcționat foarte bine, vezi pe unde au fost chestii legate de eficiență. Toate procedurile și procesele sunt făcute pentru a fi îmbunătățite, nu ținute la sertar, de amorul artei. Trebuie periodic să le folosești și să le îmbunătățești. Altfel, acestea sunt doar ceva, acolo... să fie la nevoie.

La final, curățenia ta nu trebuie să treacă pe lângă avantajele competitive ale business-ului tău. Dacă aceste avantaje erau valabile până acum, poate nu ar fi rău să le reevaluezi, la zi. Concurența ta sigur nu a pus “capul pe pernă” pentru un somn liniștit. Sau chiar dacă a făcut asta înseamnă că tu poți fi primul care vine cu ceva nou, ceva care să atragă atenția și clienți noi. Este o activitate ce necesită un pic de concentrare și atenție, dar chiar merită. Până la urmă afacerea ta este și despre viitor, alături de oameni.

Cam acestea ar fi principalele zone ale „curățeniei” pe final de an. Nu e greu, nu e complicat. Beneficiile acestei acțiuni vor fi clar pe măsura efortului tău.

Morala? Curățenia aduce claritate și confort în afacerea ta. Vezi mai clar oportunitățile dar și aspirațiile oamenilor. E ca și cum te-ai uita, în seara de Crăciun, printr-un geam curat să vezi dacă vine Moșu’.

Cam atât pentru astăzi. Până la ediția următoare, ultima din acest an, îți doresc să ai suficientă răbdare pentru a face din această curățenie un nou model de dezvoltare pentru anul 2021, fără prejudecăți legate de posibile evenimente viitoare. Fii tu cel care decide!

Suntem Geseidl Consulting Group, o afacere de familie care înțelege și respectă valorile parteneriatului, indiferent de provocări. Serviciile noastre reprezintă o valoare a succesului de peste 15 ani, alături de cei mai buni clienți.

Despre noi

geseidl logo

Soluții inteligente pentru dezvoltarea afacerilor în România

Geseidl Consulting Group

Str. Ana Ipătescu, Nr. 20, Cod 100337,
Ploiești, Prahova, Romania

Copyright ©2017-2024 Geseidl Consulting Group. Toate drepturile rezervate.