Business la rece. Made in Czech

Business la rece. Made in Czech

Business la rece. Made in Czech

Dacă oficial suntem la începutul verii, ar fi un semn absolut răcoritor ca și afacerile să prindă ceva viteză, pe finalul acestui semestru. Măsurile sunt din ce în ce mai relaxate și oamenii din ce în ce mai optimiști. Un semn bun, zic eu! Așadar, punem berea la rece, pentru viitoare vacanță, și ne vedem de drum. Astăzi facem o scurtă plimbare prin Cehia, țara în care tradiția berii nu mai are nevoie de prea multe comentarii. Berea aia rece pe timp de vară. Nu?

Da! Cehii sunt printre cei mai mari exportatori de bere din lume, dar și cei mai mari consumatori de bere cu peste 150 de litri anual „în cap” de locuitor. E ceva!

Gata! Ne dăm cu răcoreală și discutăm, la rece, despre marketingul afacerii tale . Cam prin anii 90, la noi în România, acest “marketing” este văzut ca un moft, așa o chestie foarte filozofică demnă de filme SF sau de marile corporații. Apoi, fix invers. În timp, a devenit o banalitate. Adică treaba aia la care aparent se pricepe mai toată lumea, că nu e mare brânză. Perfect! Pe mine mă omoară treaba asta românească cu las’ că știu și eu să fac. Cred că este și principala cauză pentru o dezvoltare în ritm de melc.

Specializarea. Da, specializarea este ceea ce trebuie să fie pentru un antreprenoriat de succes. Specializarea pe un segment de business, specializarea oamenilor pe funcții și tot așa. Specializarea înseamnă eficiență și calitate. Punct.

Dar să revenim la subiect. Marketingul. Și asta deloc întâmplător cu Cehia și berea, pentru că aici găsim mereu un marketing de top. Brandurile sunt bine poziționate pe piață, comunicarea duduie și valorile sunt valori. Indiferent dacă vorbim despre segmentul premium de bere sau despre cel popular. Știm categorii de consumatori, știm obiceiuri de consum, știm cote de piață. Atenție, pentru cei care încă se reped să confunde marketingul cu publicitatea! Aici este marea diferență, pe care doar specializarea o aduce.

Este scump marketingul? Răspunsul este simplu. Da, este foarte scump dacă este făcut după ureche sau așa … din când în când și este foarte ieftin atunci când ai rezultatele așteptate. Depinde ce vrei. Poți considera marketingul ca fiind pedala de accelerație de la mașina ta. Știi ce zic. Ori împingi la mașină, ori apeși pe accelerație. Evident că mașina ta are nevoie de toate piesele ca să funcționeze. Doar cu accelerația poți ajunge pe arătură. J

Acum, fie ca lucrezi cu o firmă specializată pe marketing sau că ai un departament specializat, socoteala este simplă. Trebuie să știi ce vrei, adică să ai niște obiective clare și măsurabile (SMART). Asta ca să nu arunci cu banii pe geam. Și nu trebuie să confunzi obiectivele de vânzări cu cele de marketing. Apoi, lasă oamenii să-și facă treaba și verifică evoluția, nu sta ca o soacră pe capul lor. Marketingul nu produce efecte instant. Trebuie să respecți regula celor 4C (consecvență, consistență, continuitate și coerență). Este foarte important pentru succes. La final … bugetul de marketing. Știu că asta uneori doare, dar trebuie. Trebuie să fii pregătit. Marketingul este o investiție.

Morala acestui episod „la rece este despre modul în care trebuie să privești marketingul ca și specializare. Să-l lași pe acel “știu eu” și să lucrezi cu obiective, proiecte, bugete și rezultate. Apoi vine și succesul. Nu e greu, nu e complicat.

Și că tot vorbim despre rezultate …

Te invităm alături de noi în proiectului umanitar al Asociației Geseidl pentru Sport și Sănătate prin care, cu ajutorul donațiilor, putem achiziționa o nouă stație de oxigen Spitalul CF din Ploiești.

Și tu poți face o donație! Împreună putem ajuta. Transformă-ți dorința într-o acțiune și o realitate.

Acest prim exercițiu de educație urbană îți va fi util și pe viitor, în afaceri.

Pentru detalii, sună la 0720-470-030 - Popa Constantin, Manager Proiect sau vezi pagina https://bit.ly/39ulZK7

Suntem echipa Geseidl și împreună cu tine căutăm soluții inteligente pentru dezvoltarea afacerilor în România. Nu este greu, nu este imposibil. Trebuie doar să concentrăm pe acțiuni cu adevărat importante.

Despre noi

geseidl logo

Soluții inteligente pentru dezvoltarea afacerilor în România

Geseidl Consulting Group

Str. Ana Ipătescu, Nr. 20, Cod 100337,
Ploiești, Prahova, Romania

Copyright ©2017-2024 Geseidl Consulting Group. Toate drepturile rezervate.