American Icon

American Icon

Un nume de film, un titlu de carte sau o telenovelă? Nimic din toate acestea. O realitate sinceră, directă și obiectivă. Exact! Astăzi vorbim despre un lider mai puțin cunoscut la noi, dar un model inspirațional pentru orice antreprenor, cu capul pe umeri. Sigur avem și noi așa ceva!

Am tot vorbit despre curaj, despre oameni, inovație sau despre investiții. Dar despre vârful unui aisberg am vorbit? Nu cred! Pare un subiect la modă, mai ales datorită, sau din cauza, încălzirii globale. Dar nu despre asta este vorba în episodul de astăzi. Vorbim doar despre lideri remarcabili, oameni care au avut curajul să schimbe lumea. Sună fain, nu?

Ei, da! Tu știi cine este Alan Mulally? Recunosc că nici eu nu știam mare lucru până mai zilele trecute, când mă documentam pentru această scrisoare. E bine, acest Alan Mulally este omul care a salvat de la dezastru două mari companii americane: Boeing și Ford. Deci? Vorbim despre giganți economici și sute de mii de locuri de muncă. Acum chiar pare un scenariu de film, dar nu e chiar așa.

Când a început pandemia anul trecut, un CEO a pus o întrebare interesantă: „Dacă ai putea apela pe cineva să conducă o companie printr-o criză existențială ca aceasta, cine ar fi?” E foarte ușor, a fost răspunsul, … Alan Mulally. What? Asta înseamnă expresia acelui teoretic “Top of Mind”, cel mai important atribut al unui brand personal sau comercial pe o piață. Este top of the top, în materie de dorințe și obiective.

Tu ce cafea vrei? Hm! Revenim. „Începe a te confrunta cu adevărata realitate, nu ceea ce ți-ai dori să fie sau ai spera că ar putea fi” O adevărată lecție de pragmatism. Tot Alan a spus că provocările generate de pandemia de coronavirus nu sunt cu mult mai diferite decât cele asumate, în calitate de președinte al diviziei de avioane comerciale a Boeing, atunci când atacurile teroriste din 11 septembrie 2001 au determinat multe dintre companiile aeriene din lume să-și anuleze sau să întârzie comenzile pentru avioane noi.

„Începem cu oamenii mai întâi. Vom include pe toată lumea, toate părțile interesate: companiile aeriene, publicul care călătorește, angajații, furnizorii, investitorii și sindicatele. O strategie de lucru împreună, o strategie de parteneriat. Urmează un plan de implementare foarte fiabil și necruțător, care este revizuirea planului de afaceri.”

Ceea ce Alan nu a făcut, în mod evident, a fost să schimbe modul în care conducea compania sau să modifice strategia pe termen lung. Atenție! „Am tratat pe toată lumea cu respect și compasiune. Am împărtășit care era planul, ce soluții luăm în considerare și am primit ideile tuturor. Apoi l-am implementat împreună”.

Această abordare calmă și concentrată permite liderilor să cultive rezistența emoțională necesară pentru a trece prin criză. Rolul unui lider este acela de antrenor, de a ține o echipă unită în jurului unui obiectiv. “Știu că, dacă lucrăm împreună în acest fel, nu există nimic pe care să nu putem depăși!” Alan Mulally

Morala episodului de astăzi este despre … dacă reunești să păstrezi toți oamenii dedicați în jurul unei viziuni, a unei strategii și a unui program de dezvoltare, atunci nu există nimic imposibil. Pe bune!

Suntem echipa Geseidl și împreună cu tine căutăm soluții inteligente pentru dezvoltarea afacerilor în România. Nu este greu, nu este imposibil. Trebuie doar să concentrăm pe acțiuni cu adevărat importante.

www.geseidl.ro