Povestea din spatele poveștii 

Povestea din spatele poveștii 

 

Salutare!   

Oficial suntem în luna noiembrie, am „dat ceasul înapoi”, și ne pregătim să tragem linie. Mergem înainte! Știi treaba aia cu... pe ultima sută de metri, nu? Mă mai gândeam și la celebra expresie că “porcul nu de îngrașă în ajun”. Dar până atunci, mai avem ceva timp de povestit și de băgat la cap. 

O mare isterie națională a fost provocată de celebra sărbătoare de Halloween. Că vedete, că miliardari prin frumoasa noastră țară, că știri care mai de care. Pe bune! Țara arde cu inflație și noi suntem atât de concentrați pe senzație... Ei bine, cam da! 

De ce povestea din spatele poveștii? Pentru că...  dacă Bram Stoker nu ar fi scris romanul "Dracula" în 1898, Vlad Țepeș ar fi rămas un personaj aproape anonim. Serios! Deci? Avem o poveste, foarte bine ambalată în termeni de senzație, care și astăzi face profit. Și nu unul mic. Problema este că un scriitor britanic a văzut această poveste ca fiind una demnă de o mare audiență mondială. Și chiar a reușit! 

Ce avem aici? Un senzațional produs ... “de vânzare”. Și ce să vezi? Imediat urmează celebrul Black Friday, o altă invenție comercială din care se scoate un profit senzațional, chiar daca aparent vorbim despre reduceri senzaționale. Deci, povestea vinde! 

Chiar, da! Dar poate și noi avem propria poveste, o poveste care să spună despre succesul unei activități agricole, mai puțin bazate produse chimice, sau poate povestea unui cofetar care are rețetele bunicilor pentru delicioasele prăjituri ale copilăriei. Oare de ce mereu ne este mai lesne să importăm strategii de marketing din “afară”, mai ales atunci când știm că avem resurse proprii de dezvoltare? De ce forțăm senzația miliardară ca să vedem cea ce este lesne de văzut aici, pe plaiuri mioritice? 

Ce înseamnă Valentine’s Day, Halloween sau Black Friday? Un mare profit! Ce înseamnă Drăgaica, Dragobete sau Ziua Recoltei? De cele mai multe ori, un fel de obor ieftin. Asta este diferență de atitudine. Aproape tot ce vine de “afară’ este acel ... cool sau în trending. Pentru că au în spate o poveste frumoasă, de vânzare. Și noi? 

Nu este un mesaj cu tentă naționalistă, în apărarea neamului sau a gliei românești. Este pur și simplu o constatare făcută “la rece”, fără urmă de invidie. Poate este doar o invitație la a face și noi, ca antreprenori iscusiți, povești care să ne aducă notorietate și dezvoltare. Mereu trebuie să importăm chestii și mereu să fim nominalizați la coada clasamentelor europene? Hm! 

Hai să tragem o linie peste această poveste. Da, de multe ori am fost etichetat ca fiind un om visător. Poate! Dar cine nu are un vis, chiar nu poate ajunge „la stele”. Combinația ideală este aceea dintre dorință și acțiune, pentru că una fără alta poate însemna eșec. Poți să visezi, dar ai nevoie de cifre și acțiuni. Poți doar să te concentrezi pe cifre, să nu greșești un pas, dar fără un vis este posibil să bați pasul pe loc. 

Morala episodului de astăzi? Povestea. O simplă poveste, uneori chiar și inventată, poate să scoată din anonimat fie un personaj istoric, fie un produs. E marketing, nu poveste. Această poveste, aparent banală, poate să „arunce în aer” vânzările și profitul. Este doar despre o poveste din spatele poveștii. Este despre modul tău antreprenorial de a construi valoarea brandului, printr-o poveste clară și memorabilă.    

Suntem echipa Geseidl și împreună cu tine căutăm soluții inteligente și inovații pentru dezvoltarea afacerilor în România. Nu este greu, nu este imposibil. Trebuie doar să concentrăm pe acțiuni cu adevărat importante.

www.geseidl.ro