Magia reducerilor. Made in #3 USA

Magia reducerilor. Made in #3 USA

Magia reducerilor. Made in  #3 USA

Gata! Suntem în ultima săptămână din „visul american” și profităm de faptul că astăzi suntem „îmbătați” cu iluzia unui Black Friday, monumental. Oare? Da, știu că am mai spus asta, dar astăzi vedem altfel acest eveniment mondial. Oriunde te duci, orice faci sau orice cauți, astăzi vezi doar un mare Black Friday. Este doar Black Friday, made in USA. Avem BF pentru electrocasnice, pentru cauciucuri și chiar pentru periuțe de dinți. Reduceri? Hm!

Da, de aici plecăm. Ce este cu acest fenomen Black Friday? De ce Black, când totul pare roz? 

Departamentul de Poliție din Philadelphia a inventat fraza pentru a descrie haosul din jurul congestiei traficului pietonal și auto în zona centrală a orașului. Numele a fost înregistrat pentru prima dată în 1966 de către Earl Apfelbaum, un dealer în timbre. Serios?

Pentru o lungă perioadă, cuvântului negru i-a fost atribuit o conotație negativă. De exemplu, Lunea Neagră a fost numele pe care jurnaliștii i-au dat-o zilei de 19 octombrie 1987. În acea zi, Dow Jones Industrial Average a scăzut cu 22%. Istoria închiderii Dow arată că a fost cea mai mare scădere într-o zi din istoria pieței de valori.

O altă zi întunecată, Joia Neagră, a avut loc pe 24 octombrie 1929. A fost ziua care a semnalat începutul Marii Depresiuni. Apoi, în următoarea săptămâna, Marțea Neagră, ziua în care piața bursieră a pierdut 11%, în ciuda eforturilor investitorilor majori de a stopa acest lucru.  Acest eveniment a distrus orice urmă de încredere a investitorilor în piața de capital, care în acele zile era percepută ca fiind economia.

Nu e de mirare că s-a dorit ca numele "Vinerea Neagră" să însemne ceva pozitiv. Pentru comercianți, ziua care o precede pe cea a Recunoștinței este o zi profitabilă.  Ei au folosit numele pentru a reflecta succesul lor. Contabilii folosesc negru pentru a semnala profitul, iar roșul pentru a indica pierderile. Prin urmare, Vinerea Negrea este o zi profitabilă pentru comercianți și pentru economie.

So? În ciuda percepțiilor cromatice, în zona antreprenorială negru pare a fi o culoare profitabilă.

În România, conceptul de Black Friday a fost introdus în anul 2011 și comercianții au înregistrat creșteri substanțiale ale vânzărilor de la an la an. În această zi nu s-au sesizat incidente majore poate și pentru că majoritatea cetățenilor aleg să comande online, evitând astfel frenezia din magazine.

Morala acestui episod este despre faptul că oriunde sau oricând „visul american” este mai mult decât o lecție antreprenorială. Ce trebuie să faci atunci când ai nevoie de vizibilitate și vânzări? Treci pe Black Friday! Nu este vorba doar despre reduceri, este vorba despre un concept de vânzare. Mâine poate fi lansat Red Sales sau Big Discount. Nici nu contează.

Suntem echipa Geseidl și împreună cu tine căutăm soluții inteligente pentru dezvoltarea afacerilor în România. Nu este greu, nu este imposibil. Trebuie doar să concentrăm pe acțiuni cu adevărat importante.

www.geseidl.ro