Locul cu mina de aur, în Germania.

Locul cu mina de aur, în Germania.

Locul cu mina de aur, în Germania.

Curios de acest subiect, nu? Este doar o metaforă care ilustrează cel mai bine un model de business bazat pe calitate. De unde vine subiectul? Simplu!  De la un fapt mai puțin cunoscut de mulți antreprenori din ziua de azi.

Made in Germany. Știe cineva de unde vine asta? Ei bine ...

Pe 23 august 1887, în Marea Britanie intră în vigoare legea marcării mărfurilor, prin care trebuia înscrisă pe toate produsele de import țara de origine. Era o formă de protecționism, prin care cetățenii britanici erau încurajați să cumpere produse britanice. În același timp era o lege îndreptată împotriva fabricilor germane acuzate că vând produse copiate după cele englezești.

De exemplu, cuțitele Solingen, devenite foarte apreciate între timp, ar fi copiat, potrivit autorităților de la Londra, cuțitele din Sheffield. Practica britanicilor a fost adoptată la scurtă vreme și de Japonia, care a cerut marcarea tuturor produselor venite din China.

Odată cu izbucnirea primului război mondial, inscripția „Made in Germany” a devenit mai mult decât un avertisment pentru consumatori. Toate produsele provenite din Germania au primit interzis pe piața britanică.  Și ce să vezi?

Abia după finalul celui de-al doilea război mondial stigmatul etichetei „Made in Germany” a devenit o marcă a calității. Consumatorii au realizat că, spre deosebire de produsele americane realizate pentru consumul de masă, produsele nemțești erau produse în serii mai mici cu o mai mare atenție asupra calității.

Eticheta „Made in Germany” a devenit astfel un simbol al calității pe care industria germană a reușit să îl întrețină decenii la rândul.

So! Aici era mina de aur din Germania.

Și acum, revenind la antreprenoriatul românesc pentru care lecția „made in” devine o poveste cu episoade rare. Da, calitatea face diferența. Pare că suntem mereu în războiul prețului din ce în ce mai mic, dar cu un impact direct asupra calității și asta tinde evident către acel termen balcanic “lasă-mă să te las”.  Nu spun acum că totul trebuie să fie „ZEISS”* (asta pentru cunoscători) , dar ceea ce faci trebuie să fie super ok pentru clienții tăi. Merită să știi mai multe detalii despre SLA (Service-Lavel Agreement).

Morala episodului de astăzi, cu mina de aur, este că mereu trebuie să investește în calitatea produselor sau serviciilor tale, în calitatea angajaților și în calitatea managementului tău. Da! Tu ești responsabil de asta, dacă vrei un business și un brand pe termen lung, de tipul „made in”.

Succes!

Suntem echipa Geseidl și împreună cu tine căutăm soluții inteligente pentru dezvoltarea afacerilor în România. Nu este greu, nu este imposibil. Trebuie doar să concentrăm pe acțiuni cu adevărat importante.

www.geseidl.ro

* Important producător german de sisteme optice și optoelectronică, fondat în Germania (1846), de către opticianul Carl Zeiss.