Despre zero și zece
Abyss 16-4405. Resemnat sau încrezător?
Astăzi o să vorbim despre ceva ce trece mai mereu pe lângă urechile noastre, aparent fără prea mare relevanță. Este vorba despre binecuvântata medie. Da, banala medie aritmetică ce pare că este la îndemâna fiecăruia dintre noi. Această poveste nu despre cum se calculează. Este despre ceea ce reprezintă ea în viziunea unui antreprenor.
Atunci când ești pe medie, se înțelege, de bună seamă, că ești ok. Pare a fi o zonă de confort, dar eu zic că este fix zona mediocrității. Să te mulțumești cu această zonă gri e ca și cum obiectivele tale ar fi limitate.
Serios? Nu zic să visezi la stele, deși este indicat să ai un orizont larg, dar prima valoare a unui antreprenor este voința. Și tocmai această voință nu face casă bună cu media.
Dar hai să dezvoltăm un pic acest subiect, pe un ton mai relaxat.
Din perspectiva resurselor umane, media este o mină de aur. De ce asta? Pai pentru că știi exact cine este peste medie, adică performează și cine este sub medie și trage echipa în jos. Așadar, treaba ta este să ridici mereu această medie. De aici începe performanța. Nu încerca să fii cloșcă cu cei din josul liniei, sau mai grav, să încerci să-i schimbi. Vei pierde timp și bani. Și în tot acest timp, cânt tu te preocupi să-i „salvezi” pe cei slabi, cei buni vor rămâne fără un lider și vor pleca. Simplu și dezamăgitor.
Din perspectiva afacerii, această medie este și ea un fel de busolă. Tot ce am spus despre angajați este valabil și atunci când vorbim despre clienți. Apropo de asta. Niciodată nu am înțeles de ce „clientul nostru trebuie să fie stăpânul nostru”. Bine, asta a fost o sintagmă cam prin anii 90, când cea mai mare parte din antreprenoriat era la nivel de chioșc. Revenind. Plusul acestei medii este dacă ai curajul să „iei taurul de coarne” și să faci curățenie printre clienții de sub medie. Da, există și clienți păguboși, după cum sigur știi asta. Și atunci? Dacă sunt sub medie poți să scapi de ei și astfel să crești prin noi clienți mai profitabili. Trebuie să ieși din zona de confort dacă vrei performanță!
Bun, toate aceste exemple se potrivesc perfect pe orice domeniu vrei. Important este să și vrei . Și aici simt că trebuie să revenim la un subiect tratat anterior, legat de implicarea ta în afacere. Dacă ești genul de antreprenor care le știe pe toate în firmă și stă tot timpul să găsească soluții la o grămadă de probleme mărunte, atunci problema mediei este doar o iluzie. Tu vei fi mereu cel mai bun om din firma. Ura! Dar, oare asta vrei? Greu de crezut.
Am pus în culoarea acestui episod un semn de întrebare la resemnare și încredere, tocmai pentru a sublinia zona mediocrității, acolo unde performanța se măsoară doar cu milimetru. J
Este ceva cam de genul „oficial ne merge bine”. Super! Și neoficial? Dezastru, mai mult prin gropi, fără o urmă de viziune a mediei.
Scoate capul dintre mail-uri, hârtii sau alte chestii inutile. Vezi afacerea în ansamblul ei și fă schimbări exact atunci când trebuie. Stimulează tot ceea ce este peste medie și înlocuiește tot ce este sub medie. Este cea mai simplă formă pentru dezvoltarea afacerii.
Referitor la această minunată medie se spune că, atunci când cineva stă pe ceva foarte fierbinte și altcineva pe ceva foarte rece, în medie celor două persoane le este chiar foarte bine. O glumă nevinovată ce nu reflectă zona antreprenorială.
Morala acestui episod …
Este despre cât de bine vezi tu afacerea și ce faci pentru a trece de zona mediocrității, care generează resemnarea. Asta e! De cealaltă parte, acțiunile rapide și bine gândite generează mereu o creștere a mediei, implicit performanța și încrederea. Este despre afacerea ta!
Până la următoarea întâlnire îți doresc să găsești încrederea de fi mereu peste media pieței în care tu vrei să faci performanță.
Suntem Geseidl Consulting Group, o afacere de familie care înțelege și respectă valorile parteneriatului, indiferent de provocări. Serviciile noastre reprezintă o valoare a succesului de peste 15 ani, alături de cei mai buni clienți.