Despre gusturi și rafinament. Made in France

Despre gusturi și rafinament. Made in France

Despre gusturi și rafinament. Made in France

Cum ar fi fost să tot hoinărim prin lumea antreprenorială, fără un popas la Paris? Lume bună, modă rafinată și un parfum de business, care te cucerește.

Chanel, Dior, Saint Laurent, Hermes, Louis Vuitton ... lista este extinsă și tot mai mare. Designerii francezi au creat de mult brandurile de moda cele mai renumite și râvnite din lume. Pentru mine, acest „de mult” are o valoare cu totul aparte. O să vă spun despre asta aproape finalul scrisorii de astăzi.

Dar să revenim. De la brânzeturile emblematice pentru gastronomia francezilor până la cele mai prețioase materiale și elegante creații, totul înseamnă un branding de succes. Până la urmă, totul gravitează în jurul gusturilor, aromelor și culorilor. Francezii sunt recunoscuți pentru cafeaua băuta la terasa din colțul străzii, dar și pentru ora exactă pe care o dau în materie de modă.

Cam așa stau lucrurile, deși nici la ei nu este chiar totul roz. Dar hai să-ți spun de ce am ales această destinație pentru scrisoarea de astăzi. Poate ai ghicit până acum, sau poate nu.

Este vorba despre viziune, îndrăzneală și răbdare. Wow! 

Trei calități provocatoare pentru antreprenoriatul din România. De ce spun asta? Simplu! Pentru că în România, mă refer aici mai mult la micul antreprenoriat, viziunea înseamnă visare, sau ceva de genul … „cai verzi pe pereți”.  Știi întrebarea aia cu unde te vezi peste zece ani? Întrebare aparent stupidă, în realitate cu ceva gram de adevăr. Brandurile de mai sus au avut această viziune. Problema este că, după ce visezi (frumos), trebuie să mai și treci la treabă, pas cu pas. Ca să-ți fie mai ușor, poți să tragi o linie de la A la X și apoi treci B, C, D, … până la X. Toate aceste litere intermediare vor marca evoluția ta în timp.  

Cum stă treaba cu îndrăzneala? Ca să ieși din anonimat, din zona gri unde nu te vede nimeni și din care nu poți fi remarcat niciodată, trebuie să ai curaj. Exact! Trebuie să ai curajul de a aduce ceva nou și de o calitate remarcabilă. Nu orice prostie înseamnă și îndrăzneală. Trebuie să ai curaj să-ți asumi un punct de vedere, poate mai puțin popular, dar care definește brandul tău ca valoare. Atunci, o parte din public te va aprecia, iar o altă parte te va contesta. Normal! Trebuie doar să te asiguri că aprecierile vin de la publicul tău țintă, altfel nu e prea bine. La acest capitol, Parisul a fost mai mereu pe podium. Gândește-te doar la prima lansare a modei cu pantaloni la femei. Șoc și intrigă, la vremea aia. Apoi? Modă, vânzări și bani, mulți bani.

Vorbeam la început despre răbdare. Da, sigur! Aici e mai simplu. Succesul înseamnă implicare, consecvență și răbdare. Nimic nu se întâmplă peste noapte, peste zi sau peste an. Dă o simplă căutare pe net și vezi câți ani și câtă muncă au în spate brandurile adevărate. Nu spune acum că aia sunt mari și din alt film. Nu! Și ei au avut un start, cu un mare zero la început. Negația este doar o ușă deschisă pentru scuze. Atât!

Morala acestui episod “a la Parisiènne” este despre răbdarea și consecvența de a construi valoare, reputație, încredere, respect, apoi despre succes. Restul este negustorie. :)

Suntem echipa Geseidl și împreună cu tine căutăm soluții inteligente pentru dezvoltarea afacerilor în România. Nu este greu, nu este imposibil. Trebuie doar să concentrăm pe acțiuni cu adevărat importante.

www.geseidl.ro