Despre capra vecinului
Diva Pink 16-1650. Pe urmele concurenței.
Tot ce începe cu … a fost odată, pare o poveste de adormit copiii. Dar ce să vezi? Interpretarea acestor pilde populare, fie ele chiar și pentru copii, pot deveni instrumente utile de marketing sau management pentru antreprenori. Serios!
Acum, că tot vorbim despre capra vecinului, luăm în discuție și concurența pentru afacerea ta. Chiar nu ești de unul singur pe piață. Nu de puține ori am auzit antreprenori care duc acest subiect în zone extreme. Sunt cei care nici nu vor să audă despre așa ceva, adică „se culcă pe-o ureche” până când nu știu ce li se întâmplă și afacerea lor intră în cădere liberă.
La polul opus, sunt antreprenori care fac o obsesie din concurență. Tot ce face concurența trebuie să facă și ei, identic. Nu e rău să te inspiri, dar este groaznic să copiezi la nesfârșit pentru că vei rămâne mereu o copie fără personalitate. Unde este viziunea ta? unde sunt ideile tale?
Așadar, această minunată și esențiala „capră a vecinului”, devine un subiect de dezbatere aprigă și antreprenorială.
Da, este bine să vezi ce face concurența ta pe un segment de piață sau altul, este bine să te raportezi la această concurență, dar nu uita de personalitatea ta. Cum ar fi să te îmbraci cu haine XXL când tu porți mărimea M?
Nu ambiția prostească de a fi mereu cot la cot cu „vecinul”, prin orice mijloace sau cu orice preț, face să ai o afacere în creștere. Dimpotrivă …
Fii diferit, fii unic, fii tu! Nu e mare brânză, că tot vorbeam despre capră J
Sigur ai citit, prin cărțile de specialitate, despre poziționarea afacerii tale în piață. Ei, da! Despre asta este vorba aici. Știi ce face concurența și ce avantaje vinde. Nu da năvală să copiezi asta, pentru simplu motiv că există o mare posibilitate să cazi repede în cap. Când doi se bat, al treilea câștigă, cam așa stă treaba și aici. La beneficii identice vânzarea se face numai pe un preț din ce în ce mai mic, până când unul dintre jucători „stinge lumina”. Punct.
Și atunci? Dacă știi că asta se întâmplă, de ce încerci să mai copiezi? Vei fi „varză” la final!
Caută să construiești beneficii unice pentru clienții tăi, caută să oferi garanții cât mai bune care să elimine teama clienților de a cumpăra de la tine. Pentru asta trebuie să-ți cunoști concurența, nu pentru vanitatea ta de antreprenor.
Pe de altă parte trebuie să-ți cunoști foarte, foarte bine și clienții. Și nu așa la modul superficial cu e … ăla și ăla. Aici poate ai nevoie de ceva ajutor de la un specialist, dar crede-mă că rezultatul va fi peste așteptările tale. Dacă ajungi să cunoști în detaliu profilul social și psihologic al clienților tăi atunci ești mai aproape de succes. Asta este valabil și pentru clienții de tip „business”, pentru că în spatele unei afaceri sunt tot oameni cu rațiuni, gândire analitică dar și trăiri sociale.
Hai că astăzi am avut o ediție aproape gastronomică despre capră, brânză și varză, pe un ton ușor relaxat, deși lucrurile sunt pe cât se poate de serioase pentru orice afacere, indiferent de mărimea acesteia.
Ce reținem din toată povestea asta?
Atunci când îți analizezi concurența, trebuie să vezi lucrurile obiectiv în direcția dezvoltării, fără nicio urmă de vanitate. Și da, e bine să te inspiri de la concurență, dar fără să copiezi cap coadă.
În plus, ai grijă de personalitatea afacerii tale și nu o schimba după cum bate vântul. Succesul este o consecință a consecvenței, am mai vorbit despre asta.
Până la ediția de săptămâna viitoare, îți doresc să ai multă încredere în tot ceea ce faci și să te concentrezi doar pe ce este relevant în afacerea ta. Timpul înseamnă bani!
Suntem Geseidl Consulting Group, o afacere de familie care înțelege și respectă valorile parteneriatului, indiferent de provocări. Serviciile noastre reprezintă o valoare a succesului de peste 15 ani, alături de cei mai buni clienți.