Când descoperi ... America.
Salutare!
Sunt convins că nu de puține ori ai auzit sau folosit această afirmație, atunci când „ pare ” că ai făcut o mare descoperire. Deși, stai să te întrebi dacă, în ziua de azi, chiar mai poate fi descoperit ceva care să uimească lumea. De aici plecăm în scurta noastră călătorie între inovație și succes.
Avem ca pretext un lider în acest domeniu, pe nimeni altul decât Cristofor Columb, care acum 530 de ani (12 octombrie 1492) a descoperit, din întâmplare, America. Evident că sunt voci și documentare care nu susțin acest lucru, punând pe listă încă două nume precum Amerigo Vespucci sau Marco Polo. Pentru noi importantă este doar această descoperire și nevoia oamenilor (antreprenorilor) de a face descoperiri. Puțini mai știu cine a fost primul, important este rezultatul, nu?
De reținut un mic amănunt ... “ a descoperit din întâmplare ”. Da! Foarte multe chestii, extrem de utile și eficiente în zilele noastre, au avut noroc de această întâmplare. Chiar și banalul băț de chibrit a avut o “ naștere ” similară. Dacă ducem toată treaba asta în antreprenoriatul nostru, putem spune că deschiderea către lucrurile noi, către direcții noi, total necunoscute, poate fi un mod de a descoperi, nu America.
Inovație sau rutină? Este o întrebare pentru mulți antreprenori și răspunsul nu poate avea o singură direcție. Doar inovație, înseamnă un laborator de cercetare bazat pe răbdare, teste, validare și un posibil profit în viitor. Nu e chiar cea mai bună soluție, mai ales că există mare grad de risc. Poate fi, sau nu poate fi rezultatul mult așteptat. Vezi de exemplu mega lansarea televizoarelor 3D fără prea mare succes pe piața de consum general vs. lansarea telefoanelor inteligente, care au revoluționat piața de profil.
Clar că zona inovației este specifică marilor companii care au timp, resurse și răbdare să vadă rezultatele. Dar și tu, ca mic antreprenor, trebuie să fii conectat la aceste inovații și să-ți adaptezi din timp afacerea la noile tendințe pentru a fi mereu un lider inovator.
La polul opus, rutina înseamnă eficiență și profitabilitate. Faci acțiuni repetitive, de care ai nevoie pentru performanță, pentru că nu ai mereu timp să faci lucruri noi, așa doar ca să vezi ce se întâmplă. Pierzi timp și bani, nu puțini. Deci, tot ce merge bine și este profitabil trebuie să fie pe rutină și proceduri clare. Apoi te poți gândi cum să aduci noi elemente, validate de piață, care să te țină update cu dezvoltarea sau tehnologia. Dar asta nu în fiecare zi sau lună.
Ce cred că cel mai bun lucru este să te concentrezi pe eficiență zilnică și să te conectezi la nou doar atunci când ești sigur că inovația te va ajuta să te dezvolți. Pentru că nu orice inovație este potrivită pentru afacerea ta, dar și lipsa acesteia te poate duce pe un loc mai puțin competitiv sau profitabil.
Morala episodului de astăzi? Poate fi ușor de înțeles. Este despre ceea ce faci tu zi de zi în afacerea ta, cu proceduri și procese, cu atenție, responsabilitate și repetitivitate, pentru a-ți menține eficiența și un nivel cât mai ridicat de profit. Doar acest minunat profit te va ajuta la implementarea inovațiilor care, de cele mai multe ori, sunt destul de costisitoare, dar absolut necesare pentru viitor.
Suntem echipa Geseidl și împreună cu tine căutăm soluții inteligente și inovații pentru dezvoltarea afacerilor în România. Nu este greu, nu este imposibil. Trebuie doar să concentrăm pe acțiuni cu adevărat importante.