Calitatea la bani mărunți. Made in China
Bun! Reluăm călătoria noastră antreprenorială prin lume și prima destinație va fi, cum nu se poate mai bine, în China. Nu vom intra în zona de istorie, cultură sau artă pentru că nu este obiectul scrisorii noastre, deși sunt multe de învățat aici (doar pentru doritori).
Noi ne concentrăm doar pe zona afacerilor, așa cum ne stă bine. Deci? Cum se vede calitatea la banii mărunți în China? Pare simplu să numim „chinezării” multe dintre lucrurile care ne trec prin mână. Nu? Parțial adevărat.
E bine să știi! Din 2011, China a devenit cel mai mare producător de bunuri din lume, recuperând poziția pierdută la începutul secolului al XIX-lea, după 110 ani de supremație a Statelor Unite, potrivit unui studiu publicat de IHS Global Insight.
E ceva, nu? Chiar dacă citești pe mai toate etichetele „Made in China”, asta nu înseamnă că sunt acele „chinezării” ieftine. Să nu uităm că multe dintre produsele marilor branduri ale lumii se fac aici. Deci? Până la urmă ce înseamnă calitatea? Asta este o mare dilemă, mai ales în România.
Sunt atât de multe definiții, încât te doare capul. Nu intrăm în această paradigmă. Eu cred că cel mai important lucru este constanța calității. Este esențială pentru afacerea ta. Această constanță atrage fidelitatea clienților. Cum ar fi ca ieri să fi băut o cafea bună și azi, în același loc, să bei aceeași cafea cu un gust diferit. Enervant, nu? Exact despre asta vorbim. Restul sunt definiții. Acest lucru l-au înțeles și adoptat lanțurile internaționale de fast-food. Punct.
A! Și încă un aspect important. A nu se confunda calitatea cu durabilitatea. Tehnologia avansează amețitor de repede și noi vrem mereu ceva nou, ceva la modă. Nu mai cumperi un televizor pentru următorii 20 de ani, ca pe vremea bunicilor. Cumperi un televizor pentru experiențe noi dar cu încrederea ta în brandul producător, tocmai pentru constanța calității acestuia.
În concluzie, nu există produse bune sau proaste, scumpe sau ieftine. Există doar clienți pentru o anumită experiență similară, repetitivă. Si nu mă refer aici doar la calitatea unui produs, mă refer și la informarea clienților sau la servirea acestora. Hai să scoatem capul din cutie și să vedem calitatea dincolo de o proprietate intrinsecă a unui produs sau serviciului. Știi ce zic!
Gata!
Ne apropiem de finalul incursiunii noastre prin zona calității, văzută din perspectiva unei țări cu etichetă „chinezărie”.
Morala acestui episod
este că tu ca antreprenor definești calitatea așa cum o dorești și trebuie să o păstrezi, fix așa cum vrei să-ți păstrezi și clienții. A fi ieftin nu înseamnă ceva „ieftin”, precum și a fi scump nu înseamnă întotdeauna mega calitate.
Suntem echipa Geseidl și împreună cu tine căutăm soluții inteligente pentru dezvoltarea afacerilor în România. Nu este greu, nu este imposibil. Trebuie doar să concentrăm pe acțiuni cu adevărat importante.